Akan Jangkitan Yis hilang dengan sendiri?

Akan Jangkitan Yis hilang dengan sendiri?

Jangkitan yis boleh berlaku pada pelbagai bahagian tubuh, tetapi tempat yang paling biasa bagi wanita adalah faraj, oleh itu jangkitan faraj adalah jangkitan yis lebih biasa. Ia berlaku kerana penumbuhan yg terlalu cepat daripada kulat yang dikenali sebagai candida albicans. Ia adalah amat penting bahawa jangkitan dirawat secepat gejala dipatuhi, jika tidak ia hanya akan mengambil lebih banyak masa untuk mengubati.

Jawapan yang sebenarnya adalah tidak, jangkitan yis tidak hilang dengan sendirinya. Malah jika diabaikan gejala menjadi lebih buruk. Sebagai contoh pada mulanya anda mungkin merasa sedikit gatal yang sekali-sekala, maka anda mungkin mendapati anda mempunyai pelepasan yang sedang lumpy, putih seperti keju lembut. Pada ketika ini, anda kini mempunyai jangkitan penuh dan kawasan sekitar faraj dipanggil vulva adalah sakit dan merah. Anda mungkin mendapati apabila anda membuang air kecil ia terbakar dan ia juga membakar semasa seks dan bahawa ada bau yang tidak menyenangkan.

Berita baik tentang mempunyai jangkitan yis adalah bahawa ia adalah betul-betul boleh dirawat. Sama sekali tidak ada keperluan untuk hidup dengan ketidakselesaan, kesakitan dan rasa malu. Lebih daripada sembilan puluh peratus wanita mendapatkannya pada satu ketika dalam hidup mereka, ada yang cukup malang mempunyai masalah berulang. Rawatan berbeza dari losyen dan krim untuk ubat semula jadi untuk suppositories yang perlu dimasukkan ke dalam faraj.

Jika anda berminat untuk ubat semula jadi terdapat banyak, termasuk bawang putih, epal sider cuka, minyak pokok teh dan probiotik tampon kismis. Jika anda menggunakan ini di peringkat awal jangkitan yis, anda akan mendapati kesakitan lega dan jangkitan yis hilang dengan hanya dalam beberapa hari. Jika anda telah mempunyai jangkitan untuk jangka masa yang lebih lama, ubat semula jadi masih boleh bekerja, tetapi mereka akan mengambil masa yang lama. Salah satu faedah daripada menggunakan semula jadi lebih ubat-ubatan yang ditetapkan adalah bahawa mereka juga akan bertindak sebagai langkah-langkah pencegahan, manakala dadah memberikan kelegaan yang sementara.

Apa rawatan yang anda memilih untuk tindakan awal dan cepat adalah kunci kepada penawar cepat. Ubat semula jadi yang mungkin pilihan yang paling mudah untuk membuat kerana anda terikat untuk mempunyai sekurang-kurangnya salah seorang daripada mereka sudah dalam almari dapur anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar