Boleh Jangkitan Yis dicegah - Apa yang Anda Perlu Lakukan?

Boleh Jangkitan Yis dicegah - Apa yang Anda Perlu Lakukan?

Kandidiasis adalah jangkitan yang semua orang mahu menjauhkan diri dari kerana ini boleh memberi kesan kepada hampir semua orang. Ia adalah kerana kulat Candida albicans tumbuh tanpa kawalan. Apabila jangkitan yis berlaku, ia boleh membawa kerengsaan dengan gatal dan kesakitan. Perkara yang baik jangkitan ini boleh dicegah, tetapi bagaimana?

Untuk satu, anda perlu meningkatkan sistem imun anda. Jadi, anda perlu makan makanan yang baik dan seimbang dan mengelakkan makanan seperti gula dan karbohidrat ringkas yang menggalakkan pertumbuhan jangkitan yis. Ini kerana kulat Candida suka yis dan karbohidrat ringkas.

Gula juga mempunyai ciri-ciri anti-bakteria ringan yang menyekat dan melarang bilangan bakteria baik di dalam badan. Dan bakteria yang baik adalah penting untuk kesihatan anda dan melarang pertumbuhan kulat yis. Harta anti-bakteria gula adalah lebih sebab mengapa ini digunakan untuk mengubati ham.

Jadi jika anda ingin untuk mencegah jangkitan yis, anda akan perlu untuk mengurangkan gula dan tepung putih. Tetapi sedihnya, beberapa makanan yang diproses dan bersedia bahawa orang biasanya membeli juga mengandungi gula dan karbohidrat ringkas. Ini adalah sebab mengapa beberapa orang dengan mudah memperoleh jangkitan yis.

Pengambilan serat pemakanan juga akan membantu mencegah permulaan jangkitan yis. Untuk satu, serat akan membantu sistem kerja pencernaan anda dengan betul. Ia juga akan memastikan usus anda bergerak dan akan membantu mencegah penumpukan kulat dalam saluran usus anda.

Oleh itu, adalah penting bahawa anda mengambil dalam banyak nutrien dan serat untuk mencegah jangkitan yis. Perkara yang baik adalah bahawa ini bukan sahaja akan mencegah jangkitan, ini juga akan membantu meningkatkan kesihatan anda. Walau bagaimanapun, terdapat faktor-faktor lain seperti lembap, kulit panas yang anda perlu mengambil perhatian untuk mencegah jangkitan yis.

Anda juga harus mengelak daripada antibiotik dan produk yang boleh menyebabkan perubahan hormon seperti pil kawalan kelahiran. Pil boleh membantu jangkitan pencetus jadi anda perlu memastikan bahawa pil yang anda gunakan tidak akan menjejaskan tahap hormon anda.

Ia juga akan lebih baik jika anda tinggal jauh dari antibiotik. Antibiotik membunuh semua bakteria, ia boleh menjadi baik atau buruk. Walaupun antibiotik boleh menyembuhkan penyakit, memastikan bahawa anda mengambil antibiotik hanya apabila benar-benar perlu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar